Kontakta oss

Jessica Grundström Ahldin

VD & Grundare
Skolansvarig Bergaskolan, Mellersta Förstadsskolan & Ribersborgsskolan

Jessica Grundström Ahldin, grundare av Drivkraft Malmö och idag verksamhetschef. Brinner för att alla ska ha samma förutsättningar oavsett bakgrund och uppväxt. Tror på att förebilder verkligen kan göra skillnad och hoppas att Drivkraftkonceptet ska växa ut i landet.

Arbetar idag med finansiering och utveckling av Drivkraft tillsammans med fantastiska medarbetare som alla brinner för det vi gör. Är projektledare för Rörsjöstaden-Zenith, Gullviksskolan och Ribersborgsskolan i Malmö och deltar även en del i arbetet i Helsingborg.

Uppväxt i Klippan i nordvästra Skåne och har tillbringat de senaste 20 åren i Paris, Helsingborg, Stockholm och Malmö. Gift och har ett barn, bor i Bunkeflostrand. Älskar att resa, läsa böcker, titta på film och laga mat. Sjunger i kör och drömmer om att någon gång bli bra på piano. Övar just nu på att behärska konsten att segla. Tycker att en kardemummabulle förhöjer vilken dag som helst och tar gärna en sovmorgon då det är möjligt.

Anna Schéef

Operativ chef 

Anna Schéef, operativ chef samt verksamhetsansvarig i Helsingborg & Båstad, har hand om läxhjälpen och mentorsprogrammet på flera skolor. Har även ansvaret för våra partners tillsammans med Jessica.

Jag har arbetat flera år i skolans värld och sett hur många barn som inte har några framtidsdrömmar, som har tappat tron på sin egen förmåga och som helt saknar stöd i sin omgivning. Att kunna ge dessa barn en förebild och vän som ser dem och kan inspirera dem till att drömma, det känns gott i hjärtat.

Efter flera år i Stockholm där jag tillbringade större delen av min tid  i ett trångt plåtrör, som flygvärdinna, har jag nu landat i Höganäs på Kullahalvön där jag bor med mina två barn.

Med tanke på min bakgrund är resandet en stor och viktig del av mitt liv men jag älskar även att baka, titta på danska serier, träna på gym och sjunga i kör.

Mats Lundberg

Utbildningsansvarig & skolansvarig för Risebergaskolan, Värner Rydénskolan, Videdalsskolan & Hermodsdalsskolan

Mats Lundberg, skolansvarig för Risebergsskolan, Värner Rydénskolan, Hermodsdalsskolan och Videdalsskolan samt är utbildningsansvarig för verksamhetens mentorer och läxhjälpare. Har ett brinnande intresse för människans fulla potential och har rest jorden runt i sökande efter kunskap på området. Det har lett till internationell certifiering som utbildare och coach i självförverkligande psykologi, certifierad hypnosterapeut och en fördjupning i flera andra spännande områden.

Har tidigare erfarenhet som chef och ledare och driver också eget som ledarskap och organisationsutvecklare med fokus på att skapa en kultur som tar det bästa ur både verksamheter och människor. Är uppväxt i Löddeköpinge och bor idag i Hjärup med en av mina två härliga döttrar då min äldsta nu flyttat hemifrån. Improviserar gärna på piano, tränar, äter sunt och provar mig fram i det vegetariska köket, läser och skriver om livet och allt i det.

Drivkraften är att inspirera och bidra till en bättre värld med fokus på Malmö – att vi i vår stad väljer att bli de förebilder vi kan vara för våra unga och för varandra som människa, verksamheter och samhälle.

Caroline Ahrén

Skolansvarig för Dammfriskolan, Kryddgårdsskolan & Möllevångsskolan

Caroline Ahrén, skolansvarig för Dammfriskolan, Kryddgårdsskolan och Möllevångsskolan i Malmö samt läxhjälpsansvarig på Bergaskolan. Flyttade till Malmö för snart 12 år sedan och trivs väldigt bra.

Jag tror att mer än någonsin behöver våra barn bra förebilder och framför allt någon som lyssnar och stöttar. Det kan göras på så många olika sätt, via läxhjälp och mentorskap kan vi hjälpa väldigt många.

Min drivkraft är mina egna två barn. Genom att se vad dem behöver och stöter på i vardagen blir det enklare att stötta och förstå andra barn.

Även om alla är olika individer med olika behov och vardag, finns det som vi behöver inom oss. Men ibland behövs en vänlig knuff och en klapp på axeln, någon som tror på en.

En av mina drömmar som växt ”nörd” är att få starta ett retreat där folk kan läka inombords. Att få spendera tid i en vacker trädgård och utföra arbete i en lugn, vacker och blomdoftande miljö. Just trädgårdsskötsel är en av mina energigivande hobbys.

Malin Persson

Läxhjälpsansvarig & skolansvarig för Oxievångsskolan

Malin Persson, skolansvarig på Oxievångsskolan samt ansvarig för läxhjälpen på samtliga skolor i Malmö.

På vår läxhjälp kom ca 7800 elever under året 2018, så i mina arbetsuppgifter ingår främst schemaläggning.
 
Brinner för att alla barn ska ha samma möjligheter att lyckas, oberoende deras bakgrund. Tycker att det är viktigt att det sätts in resurser i förebyggande syfte.
 
Bor i Trelleborg med man och två tonårsbarn. Älskar att resa o gärna då till min mans hemland Marocko.

Arianna Pilhav

Mentorsförsörjare & skolansvarig för Kroksbäcksskolan

Nasir

Skolansvarig för Rosengårdsskolan

Amina Popal

Skolansvarig för Örtagårdsskolan 

Projektledare för: Kroksbäcksskolan, Höjaskolan, Gullviksskolan och Örtagårdsskolan

Verenice är svensk, född i Costa Rica och är uppvuxen i Honduras. Hon har valt juridik som yrke och mänskliga rättigheter som specialistområde, eftersom det samtidigt är hennes stora passion i livet. Hon är tvåbarnsmamma och kärleksinvandrare som flyttade till Sverige för 11 år sedan och.

Hon brinner för förändring; för frågor som mångfald, hållbarhet, demokrati, jämställdhet och framför allt: för att göra skillnad i människors liv. Hon älskar att skapa förändringar och stötta individer, företag och organisationer för inlärnings- och utvecklingsprocesser.

Hon har erfarenhet av arbete med migrationsfrågor, internationell rätt och under de senaste åren i Sverige har hon jobbat för ökad mångfald och inkludering i arbetslivet, kompetensutveckling inom företagande och mänskliga rättigheter och stöttat utrikesfödda akademiker för att etablera sig på den svenska arbetsmarknaden.

Som individ är hon engagerad för att världen ska uppnå de globala målen och agenda 2030. Hennes fokus ligger på att minska ojämlikhet, öka jämställdhet och skapa inkluderande och fredliga samhällen.  Verenices favoritplatser på jorden är Österlen, Barcelona och Bay Islands i Honduras.

Verenice tror att kunskap och erfarenhet adderar men det är attityd som multiplicerar!

Elle Patrick

Skolansvarig för Bäckagårdsskolan & Gullviksskolan

Yessica Andersson

Skolansvarig för Munkhätteskolan

Projektledare för: Kroksbäcksskolan, Höjaskolan, Gullviksskolan och Örtagårdsskolan

Verenice är svensk, född i Costa Rica och är uppvuxen i Honduras. Hon har valt juridik som yrke och mänskliga rättigheter som specialistområde, eftersom det samtidigt är hennes stora passion i livet. Hon är tvåbarnsmamma och kärleksinvandrare som flyttade till Sverige för 11 år sedan och.

Hon brinner för förändring; för frågor som mångfald, hållbarhet, demokrati, jämställdhet och framför allt: för att göra skillnad i människors liv. Hon älskar att skapa förändringar och stötta individer, företag och organisationer för inlärnings- och utvecklingsprocesser.

Hon har erfarenhet av arbete med migrationsfrågor, internationell rätt och under de senaste åren i Sverige har hon jobbat för ökad mångfald och inkludering i arbetslivet, kompetensutveckling inom företagande och mänskliga rättigheter och stöttat utrikesfödda akademiker för att etablera sig på den svenska arbetsmarknaden.

Som individ är hon engagerad för att världen ska uppnå de globala målen och agenda 2030. Hennes fokus ligger på att minska ojämlikhet, öka jämställdhet och skapa inkluderande och fredliga samhällen.  Verenices favoritplatser på jorden är Österlen, Barcelona och Bay Islands i Honduras.

Verenice tror att kunskap och erfarenhet adderar men det är attityd som multiplicerar!